Nyheds arkiv

Mindeord om Jørgen Starup Jensen

Vetterslev: Midt under forberedelserne til Vetterslev-Høm Gymnastikforenings loppemarked modtog vi det sørgelige budskab, at Jørgen Starup Jensen var sovet ind. Selv om vi alle vidste, hvor det bar hen, var det en trist besked at få.

Jørgen Starup Jensen døde natten mellem onsdag og torsdag med familien samlet omkring sig. Da Starup fik besked om, at der lægeligt ikke kunne gøres mere, havde han kun ønske om at komme til at opleve sit yngste barnebarns konfirmation, og hans guldbryllup med Jytte. Han nåede heldigvis begge dele.

Jørgen Starup Jensen var i hele sit sygdomsforløb en handlingens mand, meget afklaret og åben omkring sin situation.

Han eller ”Mr. VHG” var om nogen synonym med VHG, lige fra aktiv håndboldspiller i 60’erne til trænergerning op gennem 70’erne og 80’erne. Der findes ikke den håndboldspiller i VHG, der ikke er blevet trænet af Jørgen Starup Jensen.

Som træner var han både far og mor, når han sørgede for, at alle kom med til diverse stævner rundt omkring, enten det var Pinsestævnet i Pedersborg eller Sommerstævnet i Ørslev.

Udover sin trænergerning var han formand for VHG’s hovedafdeling og håndboldafdelingen samt primus motor i de store Pondus CUP-stævner, der blev holdt på VHG’s egne baner. Han var her og der og alle vegne.

Det var ikke med Starups gode vilje, at VHG’s håndboldafdeling blev sammenlagt med Ringsted håndbold, der derved kom til at hedde TMS.

Da håndbolden blev lagt på hylden, blev det petanque, der blev Jørgen Starup Jensens passion, hvor hans med- eller modspillere fik glæde af hans begejstring, når spillet fungerede eller de høje irritationsudbrud, når spillet gik den anden vej.

For få år siden, da petanque-afdelingen manglede en formand, trådte Starup til og derved kom han igen ind i VHG ’s hovedbestyrelse, hvor han sad indtil februar i år.

Det er ikke alene VHG, der har nydt godt af Starups ildsjæl. Også i Forsamlingshuset Enighedens bestyrelse har han lagt sine kræfter, og brugt masser af timer på at være med til at vedligeholde huset.

Han var også af finde, når Daglig Brugsen i Høm havde brug for hjælp til diverse arrangementer. Han var en del af ”Brugsens venner”.

Med Jørgen Starup Jensens død har Vetterslev-Høm området mistet en ”kæmper og fighter”, som man skal lede længe efter.

Lige til det sidste var Starup en opmuntrende sjæl for beboerne på plejehjemmet Solbakken på Ole Hansens Vej, hvor han gennem flere år har været besøgsven.

Han har gennem sit virke i de foreninger, hvor han har været medlem, altid med sin energi ogengagement kæmpet for fællesskabet og det sociale samvær, så der var plads og mulighed for, alle der ville være med.

Selvom Jørgen Starup Jensen var aktiv, blev der også tid til mange ferieture, og her var Marmaris i Tyrkiet det faste feriested. Mere end 20 gange har familien sat kursen derned, med bopæl samme sted og på samme hotel. Her vil Starup også blive savnet.

VHG har ved Starups bortgang mistet en bredt favnende mand, som vil blive savnet, men det største tab har familien lidt, så hele foreningen sender de varmeste tanker til Jytte, Ann Kathja, Jeanette og deres familier.

Ære være Starups minde.

Så blev sponsoratet fra OK og Dagligbrugsen på samlet 29.740,35 kr. udbetalt. Med på billedet er de dygtige gymnaster på flik flak holdet.

STAFET FOR LIVET 2019

Tak til alle deltagere og sponsorer der har været med til at sikre VHG et døgn for fællesskabet en flot placering som det 5. bedste hold til at samle penge ind, ved årets stafet. Vi indsamlede 24.303 kr. hvilket var en del over vores beskedne mål på 15.000 kr. Svarende til at hver deltager, indsamlede 347 kr.

Vi var 70 aktive deltagere over døgnet, som havde det dejligt, hvilket vejret bidrog til. Vi solgte 21 lysposer der var med til at lysceremonien blev til en stor succes.

I løbet af døgnet gik / løb vi 2.045 omgange svarende til 971,4 km.

Vi håber at det flotte resultat kan bidrage til at vi til næste år laver et endnu flottere resultat.

Reserver allerede nu sidste weekend i august 2020 til næste Stafet for livet.

Sommerkrolf 2019

Fredagskrolf 2019

Sponsortilskud fra OK og Dagligbrugsen i Høm

Så kom tilskuddet fra 2020, det varmer efter en Corona sæson.

TURNERINGSNYT

Ringsted Mesterskabet i krolf er nu færdigspillet.

Det er turneringen hvor der er fri tilmelding for alle. Man kan som nybegynder kom ud og spille på andre baner og opleve hyggeligt samvær efter spillet med kaffe og kage.

Afviklingen af mesterskabet blev igen en stor succes.

66 spillere – næsten lige mange fra hver klub – deltog i 3 dages krolf med 2 runder på banerne i hver af de 3 DAI  krolf klubber i Ringsted kommune, Vetterslev-Høm, Ringsted Senior krolf og Benløse.

Præmier er der med i spillet.

Til alle Hole in One, til dagens bedste dame og herre og så naturligvis medaljer til de 3 bedste damer og herrer

De 2 sidste runder blev spillet i næsten tørvejr i Benløse

Dagens bedste dame blev Elin, VHG med 69 slag

Dagens bedste herre blev Erik Olsen, Benløse med 67 slag.

Ringsted Mester damer 2021:

nr 1 Lise Tarnak, Ringsted med 225 slag

nr 2 Lisa Kock, VHG med 228 slag

nr 3 Birthe Lund, Benløse med 230 slag

Ringsted Mester herrer 2021:

Nr 1 John Hansen, VHG med 203 slag

nr 2 Erik Olsen, Benløse med 211 slag

nr 3 Kim Sørensen, Benløse med 212 slag

Tidligere på måneden lykkedes det klubbens bedste krolf hold bestående af John Hansen, Christian Jensen, Niels Jørgensen og Peter Kock at kvalificere sig til DM i krolf.

Finalestævnet, der foregik i St. Merløse, blev en spændende affære. Der måtte et spændende omspil mellem 3 hold før kvalifikationen var i hus, men de klarede det.

Tillykke til drengene og held og lykke.

DM foregår d. 25. sep i Sønderborg.