Loppemarked

Velkommen til VHG Loppemarked Et af Sjællands største og bedste

Årets loppemarked 2023

Vetterslev-Høm Gymnastikforening har efter et veloverstået loppemarked 2023, talt sammen og er kommet til et resultat for omsætningen på markedet, der er endt på 210.000 kr.

Frem til næste loppemarkedet vil vi, hver lørdag fra september være at finde på Møllevej 6B, (BL Lakering) mellem kl. 10.00-12.00.

Du kan også kontakte Lis på tlf. nr. 21 12 62 74, eller Jens på tlf.nr. 40 30 72 06 for aftale om afhentning.

Loppemarkedet i år afholdes d. 15. juni kl. 10.00

Vetterslev-Høm Gymnastikforenings Loppemarked i 25 år.

For 25 år siden blev en lille håndfuld medlemmer enige om at stable et loppemarked på benene for at kunne udleve drømmen om at finansiere et større klubhus til de aktive medlemmer.

Det lykkedes og i dag har VHG et dejligt klubhus til gavn for alle – og samtidig startede en tradition med det årlige loppemarked.

Den 19. juni 1999 blev foreningens første loppemarked afholdt.

Der bliver lagt en masse frivillige kræfter i forberedelserne til den årlige loppemarkedsdag. Stadig mange af de samme frivillige deltager i både forberedelserne og på selve dagen. Og kun derfor er det stadig muligt at holde fast i traditionen!

Der ligger et rigtig stort arbejde i at samle ind til loppemarkedet. De første 10 år, blev der i ugen om til loppemarkedet, kørt indsamlingsture i Vetterslev og Høm, hvor man så kunne sætte effekterne ud til vejen.

I dag kan man ringe til os og aftale afhentning eller aflevere sine effekter på Møllevej hver lørdag formiddag. Alle effekter opbevares i en lade hos Jens Sørensen, som har været en del af VHG i mange år. Her bruges der, i løbet af året, tid på at gennemgå og sortere alle effekter.

Loppemarkedet har ændret sig med tiden – hvor vi tidligere brugte kræfter på aktiviteter til børnene, som hoppeborg og tryllekunstner og tombola, er det i dag kun et loppemarked – dog fortsat med afholdelse af auktion over de bedste/sjoveste effekter. Senest med Lars Nila som auktionarius.

Igennem årene har vi været så privilegeret at blive støttet af det lokale erhvervsliv. Bl.a. Høm Gartneri med salg af blomster, Søren Gøgehøj, som stiller materialer til rådighed sammen med Niels fra Skovmarken og ikke mindst Høm Brugs. Eller som i 2007, hvor loppemarkedet druknede i regn, og den den lokale vognmand kom med et læs stabil til vandpytterne.

I 2002 faldt loppemarkedet sammen med VM i fodbold. Dog ingen problemer i det, da der hurtigt blev fundet et ”loppe-fjernsyn” frem, så der kunne vises VM.

Vi kom da også på danmarkskortet, da TV-programmet Loppe DeLuxe, lagde sin vej forbi i 2022. Udsendelsen blev vist på TV2 i april 2023.
Gense udsendelsen ved tryk på billedet og vælg afsnit 8:

I 2020 spændte Corona ben for afholdelse af loppemarkedet – derfor er det nr. 25, der løber af stablen den 15. juni i år.

Om der bliver et loppemarked nr. 26 afhænger i høj grad af opbakningen fra frivillige – vi mangler yngre kræfter for at kunne fortsætte.

Foreningslivet er presset i disse år – hovedsageligt på grund af manglen på ”frivillige hænder”. Det er ærgerligt, at der prioriteres anderledes hos familierne i dag. Frivilligheden gør noget godt for fællesskabet og der er plads til alle!